.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
طرح بيمه فراگير چاي در گيلان

مديرشعب بانك كشاورزي گيلان از اجراي طرح بيمه فراگير چاي براي برطرف كردن مشكلات اين محصول استراتژيك در استان خبر داد.

سيدحسن حسيني در نخستين همايش سبز كانون حمايت و توسعه بخش كشاورزي استان افزود: ايران در بحث بيمه محصولات كشاورزي بعد از ايالات متحده بيشترين تنوع محصول را در دنيا دارد.
وي با بيان اينكه 100 محصول كشاورزي كشور زير پوشش بيمه قرار دارد، اظهار داشت: در گيلان نيز 37 محصول كشاورزي نظير باغي، زراعي، مراتع، آبزيان، دام و طيور زير پوشش بيمه محصولات كشاورزي هستند. حسيني تصريح كرد: با پيگيري‌هاي بانك كشاورزي استان و حمايت‌هاي استاندار اميدواريم بتوانيم با رايزني‌هاي انجام شده، چاي در پروسه فراگير قرار گيرد تا مشكلات اين محصول مهم در استان براي توليدكنندگان برطرف شود.
حسيني با اشاره به پرداخت غرامت به كشاورزان اذعان داشت: امسال به 105 هزار نفر از بيمه شدگان كشاورزي مبلغ 123 ميليارد ريال به عنوان غرامت پرداخت شده است. مدير شعب بانك كشاورزي گيلان با اشاره به اينكه بيمه يك موسسه انتفاعي نيست خاطر نشان كرد: هزينه‌هايي كه از كشاورزان دريافت مي‌شود براي ارائه خدمات به آنها است و امسال 2/2 برابر آنچه كه از كشاورزان دريافت كرديم، به آنها پرداخت شده است.
به گفته حسيني بايد اولويت‌ها در بخش كشاورزي شناسايي شده و مشكلات با ديد كارشناسي كشاورزي برطرف شود. وي با اشاره به تعويق پرداخت اقساط توليدكنندگان بخش كشاورزي گفت: سر رسيد اقساط 35 ميليارد ريال تسهيلات ماه‌هاي بهمن و اسفند سال 86 و كل سال 87 كشاورزان، توليد كنندگان و آسيب ديدگان اين بخش به دليل تسهيلات 180 ميليارد ريالي كه قبلا پرداخت شده بود، به تعويق افتاده است. وي ادامه داد: اگر توليدكنندگان و آسيب ديدگان بخش كشاورزي در اين زمينه با مشكلي روبه‌رو هستند مي‌توانند مسائل و مشكلات را به شعب بانك كشاورزي استان اطلاع دهند.
مديرشعب بانك كشاورزي گيلان در مورد مشكلات گلخانه‌داران استان بيان داشت: در استان‌هاي شمالي به دليل اقليمي كه وجود دارد براي پرورش سبزي و صيفي‌جات بايد گلخانه‌ها 100 درصد ايزوله باشند تا با مشكلي روبه‌رو نشوند. وي افزود: پرورش موز و يا محصول ديگر به صورت گلخانه‌اي در استان نياز به بررسي كارشناسانه دارد.
حسيني اظهار داشت: در سطح استان 70 شعبه بانك كشاورزي با 700 پرسنل و كارشناسان مشغول به فعاليت بوده و آماده ارائه خدمات به كشاورزان و بهره برداران است. رئيس موسسه تحقيقات برنج كشور نيز در اين مراسم تحقيقات در بخش كشاورزي را بسيار حائز اهميت دانست و گفت: ارتباط موسسه‌هاي تحقيقاتي با بهره‌برداران مسئله مهمي است كه بايد مد نظر قرار گيرد.
عباس شهدي كومله تعداد استان‌هاي برنج‌خيز كشور را 16 استان عنوان كرد و ادامه داد: وجود موسسه تحقيقات برنج كشور در گيلان فرصت مناسبي براي بهره‌مندي از دانش‌ها و تحقيقات محققان و كارشناسان اين موسسه است.
وي با بيان اينكه چهار درصد ميزان توليد جهان به برنج اختصاص دارد، اظهار داشت: اين در حالي است كه گندم 40 درصد توليد جهان را تشكيل مي‌دهد. شهدي كومله بيان داشت: محققان موسسه تحقيقات برنج كشور، تحقيقات علمي و پژوهشي فراواني را در بحث برنج انجام داده‌اند كه نتايج آن در آينده نزديك مشاهده خواهد شد


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 3.227 seconds.